Kontiki

Tällä Fysiokuusamon matkallamme keskitymme omaan hyvinvointiimme. Adrianmeren turkoosinsininen vesi ja Kroatian tuhansien kilometrien mittainen rannikko ja kauniit maisemat odottavat meitä vieraakseen. Ihastuttava lomakaupunkimme Opatija sijaitsee aivan meren rannalla. Alueen ilmasto on tutkitusti erittäin terveellinen ja täällä onkin hoidettu hengityssairaita jo satojen vuosien ajan. Opatija on Istrian niemimaan tunnetuimpia matkailukohteita Kvarnerin lahdella. Rannikkoa ovat aikojen saatossa hallinneet kreikkalaiset ja roomalaiset ja se on kuulunut Venetsian valtapiiriin. Tunnelmallisessa kaupungissa voimme yhä aistia Itävalta-Unkarin keisari Franz Josefin ja keisarinna Sissin loistoaikojen ilmapiirin. Kaupunki kutsuu meitä löytämään uusia elämyksiä ja kulinaariset helmet pitävät matkailijan mielen virkeänä – myös paikalliset viinit ovat erinomaisia. Hotellimme sijaitsee aivan Adrianmeren rannan tuntumassa ja hotellissamme on myös uima-allas ja hyvinvointipalveluja.

Matkaohjelma
20.9. keskiviikko | matkapäivä
Kokoontuminen Oulun lentoasemalla. Finnairin lento Helsingin kautta Ljubljanaan AY360 06:00 – 07:00 / AY723 08:10 – 09:50. Siirrymme meitä odottavaan linja-autoon ja suuntaamme kohti Kroatian rannikkoa Opatijan kaunista rantakaupunkia. Matkan pituus on noin 130 km / 2 tuntia. Nautimme kevyen lounaan matkan varrella. Iltapäivällä majoitumme *** tason kylpylähotelliimme www.hotel-adriatic.hr/en. Majoituttuamme kokoonnumme sovittuun aikaan ja tutustumme oppaamme johdolla kylpylähotellimme palveluihin, rantaan ja lähialueeseen. Hotellin rannalla pidämme ohjatun liikuntahetken ja pulahdamme lämpimään ja kirkkaseen mereen virkistävälle uinnille.

Hotellilla on kattava valikoima maksullisia hyvinvointipalveluja, kylpyläosasto on vapaasti käytettävissä aukioloaikoinaan, hotellin oma ranta on vain hotellin vieraita varten, rannalla on ravintolapalveluja, ranta sijaistee heti pääoven edessä olevanpaikallistien toisella puolella, rantapromenadia pitkin on rauhallinen kävellä ja nauttia terveellisestä meri-ilmastosta. Adrianmeri on Unescon suojelukohde ja sen vesi on absoluuttisen puhdasta ja turkoosin sinistä. Veden lämpötila on tähän aikaan syksystä 22 – 24 astetta. Sukeltamisesta kiinnostuneita neuvomme ottamaan mukaan sukelluslasit ja snorkkelin. Paikalliset käyttävät kumisia uimatossuja.

21.9. torstai | aamuliikunta ja mahdolliset hoidot, Opatija tutuksi, iltapäivän kävelyretki
Aloitamme aamun Fysiokuusamon  Tuulan ja Kikan johdolla virkistävällä merenrantaliikunnalla (venyttelyä) ja aamu-uinnilla. Klo 07:30 – 10:00 tarjoillaan hotellin aamiainen noutopöydästä, kuten kaikkina aamuina.
Puoliltapäivin lähdemme oppaamme kanssa kävellen tutustumaan Opatijan keskustaan. Tutustumme kaupungin viehättävään ranta-alueeseen, keskuspuistoon ja katettuun torihalliin. Kieroksemme päätteeksi rentoudumme paikallisessa kahvilassa, jossa kukin voi tilata makunsa mukaan. Iltapäivällä verryttelemme ja käymme meressä Kikan ja Tuulan johdolla. Illalla nautimme yhteisen illallisen hotellin noutopöydästä, kuten kaikkina iltoina.

22.9. perjantai | aamuliikunta ja hyvinvointiohjelma, maaseuturetki KRKin saarelle
Aamun yhteinen liikuntahetki. Puoliltapäivin lähdemme bussiretkelle Krkin saarelle. Krk on Kroatialle kuuluva saari Adrianmerellä. Se on Adrianmeren toiseksi suurin saari Cresin jälkeen. Krkin pinta-ala on 405 neliökilometriä ja siellä on n. 16000 asukasta. Saaren suurin kaupunki on Krk, jossa asuu n. 5500 ihmistä. Muita saarella sijaitsevia kaupunkeja ovat muun muassa Omišalj ja Baška. Tutustumme oppaamme johdolla saaren historiallisiin kaupunkeihin ja kulttuuriin.
Pysähdymme maistelemaan myynnissä olevaa paikallista viiniä ja lähiruokaa. Palaamme iltapäivällä hotellille. Yhteinen virkistävä meriuinti ja Illallinen.

23.9. lauantai | ulkoilua ja alueen pääkaupuki Rijeka
Aamiaisen jälkeen siirrymme rantaan, jossa nautimme lämmöstä ja pulahdamme yhdessä virkistävälle meriuinnille. Lähempänä puoltapäivää lähdeemme paikallisbussilla alueen pääkaupunkiin Rijekaan. Teemme oppaamme johdolla kävellen tutustumiskierroksen kaupunkiin, jonka jälkeen on vapaata aikaa. Palaamme hotellille paikallisbussilla (jokainen maksaa oman kulkemisensa). Illallinen hotellilla.

24.9. sunnuntai | aamun rantaliikunta, lisämaksullinen meriristeily
Aamiaisen jälkeen päivä on vapaaohjelmainen niille, jotka eivät halua osallistua lisähintaiselle meriristeilylle. Lisähintainen meriristeily 45 eur/hlö (kesto n. 5 tuntia, sis. kevyt lounas, risteily, oppaan palvelut). Aamupäivällä lähdemme risteilemään sinisenä helmeilevälle Adrianmerelle. Vietämme rentouttavan päivän merellä auringosta ja upeista maisemista nauttien. Ihailemme mereltä käsin Opatijan upeaa rannikkoa. Paikalliset asukkaat sanovat sen muistuttavan Ranskan Rivieraa. Nautimme päivän aikana kevyen kalalounaan talon viinin kera. Oppaamme johdolla nautimme tunnelmaan sopivasta yhteislaulusta. Iltapäivällä palaamme hotellille. Illallinen hotellilla.

25.9. maanantai | aamun liikunta, kävelyretki paikalliseen kalastajakylään
Aamutoimien jälkeen kokoonnumme rantaan ja lähdemme rantapromenadia pitkin kävellen paikalliseen kalastajakylään. Paluumatkan voi tehdä kävellen tai julkisella linja-autokyydillä. Iltapäivällä lähdemme paikallisbussilla alueen pääkaupunkiin Rijekaan, kukin maksaa oman kyytinsä. Illallinen hotellilla.

26.9. tiistai | ulkoilua meri-ilmastossa, istrialaisen viininmaistelu
Aloitamme aamun raikkaalla meriuinnilla, oppaamme kanssa. Aamiaisen jälkeen lähdemme oppaamme kanssa rauhalliselle kävelyretkelle rantapromenadia pitkin ihaillen Adrianmeren kaunista rannikkoa ja Itävalta – Unkarin ajan arkkitehtuuria. Pysähdymme maistelemaan laadukkaita istrialaisia viinejä paikallisten suolapalojen kera, voimme samalla tehdä herkullisia tuliaisostoksia. Illalla kokoonnumme sovittuun aikaan ja menemme yhdessä nauttimaan päätösillallista, jota juhlistamme kuohuviinin kera.

27.9. keskiviikko | kotimatka
Hotellin aamiaisen jälkeen pakkaamme matkatavarat bussiin ja suuntaamme kohti Ljubljanan lentokenttää, josta lähtee lentomme Helsinkiin klo 10:40. Saavumme Helsinkiin klo 14:20. Lentomme Ouluun kello 16:00 – 17:00.
Hyvää matkaa kotiin!

Lisämaksusta järjestämme halukkaille yhteisen kyydin edellisiltana Kuusamosta Ouluun ja yhteisen yöpymisen Oulussa, sekä lähtöpäivänä yhteisen kyydin hotellilta lentoasemalle. Paluupäivänä vastaavasti yhteisen kyydin Oulusta Kuusamoon.

Pidätämme oikeuden muutoksiin. Matkan toteutuminen edellyttää vähintään 20 hengen ryhmäkokoa.

Matkan hinta ei sisällä matkavakuutusta, jonka ottamista suosittelemme jo matkan ennakkomaksun maksamisen jälkeen.

Vastuullinen matkanjärjestäjä on kotimainen Oy Kon-Tiki Tours Ltd/Trio Travels, joka kuuluu Kilpailu- ja kuluttajaviraston ylläpitämään matkanjärjestäjärekisteriin (1929/00/Mj Mv) ja noudattaa kaikkia matkailualan yleisiä valmismatkaehtoja. Matkojemme erityisluonteen, kuljetusmuotoa koskevien poikkeuksellisten määräysten (mm. reittilentojen varaus- ja myyntiehdot), poikkeuksellisten majoitusehtojen sekä matkakohteen erityisolojen vuoksi sovellamme lisäksi erityisehtoja, joista asiakas saa tiedot matkan varauksen yhteydessä.

Kohokohdat
  • Hyvinvointiohjelmaa Kikan ja Tuulan johdolla
  • Turkoosina hohtava lämmin Adrianmeri
  • Historiallinen arkkitehtuuri
  • Leppoisa ja turvallinen ilmapiiri
  • Matkanjärjestäjän huippuopas
Kerää oma ryhmä

Omalla porukalla matkalle

Kutsu kaverisi mukaan ja räätälöidään juuri teidän porukan näköinen matka.